måndag 8 januari 2018

Dag 21 7 jan 2018 Patong - Phuket

Det intensiva livet i Patong passar ungdomarna. Vi åker jet-ski, shoppar och äter god mat från olika stånd. Ett annat Thailand än vad vi är vana vid och som jag tror uppskattas lite extra efter nästan 3 veckor med minimalt med andra intryck än fantastiska färger, djurljud, djur och natur i massor i form av korallblått hav. 

Bild 1
Morgonpromenad som sig bör. Verkade som om det skulle bli en bra sista dag. 

Bild 2 
Men det där om en bra väder sista dagen tog jag snabbt tillbaka. Det börjad med ett skyfall på förmiddagen. Skyfall = läs störtskurar som dränker dig mer än ett bad i havet.  

Bild 3
Vi var tappra och gick ner till stranden ändå och vi bestämde oss för att köra jet-ski även idag. Idag bestod dock trion av mig & Elise på en jet-ski och Lucas på en. Satan i gatan vad mn och Elise maskin kunde köra. Elise var inte lika trygg bakom mig som hon varit med Johnny så blev till att köra ansvarsfullt i alla fall. De sista 10 minuterna  av vår tid (41 min) så störtregnade det igen. Man kunde knappt se när man körde mot regnet. Lucas körde som en galning och skvätte ner mig och Elise ett par gånger. Ups. 

Sen regnade det länge och väl. Vi låg i havet och badade. Alla saker var dyngsura. Det var varmare i havet än i luften. Coolt. 

Bild 4
Vårt rum i Patong dessa 3 nätter. Det fick massor med plus av ungdomarna. 

Bild 5
Solnedgång. Bild tagen framför vårt hotell. 

Bild 6
Middagen intogs på en typ av matmarknad och Thaimarknad som heter Malin Plaza. Missa inte om du är i Patong. Man satte sig vid ett bord och köpte sedan sin mat från de matstånd man ville. De hade fantastisk fisk, räkor, kebab, BBQ med mera. 

Min mobil la av så jag har inte fler bilder i nuläget men hela familjen gjorde fish spa en gång och Elise och Lucas gjorde ytterligare en gång. Häftigt att se vuxna män reagera på fiskarnas attack. Hahaha. 

Sista natten ska sovas och sen bär det hem. Bokade bil för 800 baht igår. 09.45 thaitid hämtar den oss och innan midnatt svensk tid på måndagen så sussar vi gott i våra egna sängar i Åhus. Sängarna har vi saknat och ungarna har saknat Mr Zanzi. Självklart även familj och vänner med det blir inte lika påtagligt. 

På trosdag fyller svärmor år och sen blir det firande i dagarna 4. Kul att ha något att se fram emot. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar