söndag 13 oktober 2019

I'm back

I'm back. Måste tacka Gunnar för hjälpen. Gunnar ärvde min blogg när bloggen av någon anledning hamnat under den e-mail som tillhörde vandrarhemmet och inte mig personligen. Under snart 2 års tid har jag inte kommit in på mitt Blogger konto. Mycket har hänt sedan sist vill jag lova. Nedan en kort uppdatering. 



Positiva är att 8 år senare är jag fortfarande rökfri. Kan inte ens förstå att jag kunde röka. Jag är dock inte en sån som tycker illa om lukten av rök och de som röker. Skönt. 

Det har snart gått 4 år sedan jag stelopererad min fot. Det tog 1 1/2 år innan jag var helt bra men redan efter 1 år vände det till det bättre. Nu kan jag enkelt gå 25 000 steg på en dag utan några men alls. Skulle jag däremot tvinga foten till felbelastning räcker det med 100 meter för att jag ska få värk. Idag är det så värt operationen och även om tiden kändes lång precis efter operationen så är den ändå rätt kort så här i efterhand. 




Tragiken slutade inte i mitt liv. Jag förlorade min mamma och min styvfar 2015. Läs inlägget från då här  13 juli 2017 dog min pappa i lungcancer efter 9 dagars sjukhusvistelse och sju månader senare (3 mars 2018) dog min styvmor av akut blodförgiftning efter en veckas sjukdom som vi trodde var influensan. Senare visade sig att blodförgiftningen orsakades av urinvägscancer som gjorde att urin läckt ur i blodet. Inom loppet av drygt 2 och ett halvt år förlorade jag och min syster alla fyra av våra föräldrar mer eller mindre i cancer. Sällan jag hatar men den sjukdomen verkligen hatar jag.


Syrran, mamma, jag & Lennart

Jag, pappa & Ingrid. Påsken 2016

Ingrid, pappa och jag i Spanien april 2016.

Att sälja sitt barndomshem är hemskt tråkigt och processen med att stänga ner någons liv med konton, personnummer etc är hemsk. 

Dessutom förlorade vi i september en kär vän till oss i cancer. Fina Anna. Anna och Leif träffades i samma veva som jag och Johnny träffades och Leif och Johnny är barndomskompisar. Vi har hängt midsommar och nyår under nästan två decennier. Anna lämnar öven efter sig Alice (-06) och Ludvig (-08). Så ledsamt och så orättvist. 

Fina Anna

Johnny, Peter & Leif. Grabbarna grus.

Jag försöker se framåt och de positiva saker jag har och som jag värdesätter så mycket. 

Min familj
 Familjen Bodin med sommarbarnet Nadine

 Klanen Bodin.

Min fina älskade syster. Utan dig skulle jag inte vara hel. 

Svärmor och Johnny

Min vackra och fina svärmor. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar