onsdag 23 februari 2022

En månad hos familjen Bodin!

 Det har snart gått fyra veckor sedan vi hämtade hem Ztella. Hon har fått sin tre månaders spruta och veterinären var imponerad över hennes "schäfer" sinne som han sa. Lite för social för en ridge och väldigt mycket mer drama. 

För att aldrig varit ute eller kissat på annat än tidning inne har det gått förhållandevis bra de första fyra veckorna. Vi har hittat en rytm. Visst händer det olyckor (med kisset bara hittils) men inte på någon matta än utan på golvet eller på tidningarna som vi lagt ut. Det var 10 dagar vi inte hade tidningar och alla behov gjordes ute men sen kom oväder och storm och viljan att gå ut för denna donna blev obefintlig ;) / Louice

28 jan. Finns det en till av mig här? 
9 VECKOR
3 feb. Bus med "kusin" Messi i Vinslöv och jag var inte alls rädd trots att han var mycket större och äldre. 
4 feb. 
Bäst är att sova som en halsduk runt mattes hals. Nedan ser du skönaste sovstilen i soffan med matte. 




10 VECKOR


På möte med husse. Undras om de fick något gjort när jag var med. 
Krister på Ljus & Comfort gillar egentligen inte hundar säger han..... 

Lill-matte gillar mig mest när jag inte använder henne som tuggleksak. Matte sover på madrass på golvet bredvid mig så madrassen har blivit ett stileben i hallen. 

11 VECKOR

Bus med min kompis Dollar. Vi ska leka mycket framöver men just nu vet han inte hur han ska hantera mig eller att hans matte vill klappa mig. Han blir avundsjuk. Men får han en boll eller pinne löser det allt. Det har gjort att jag också gärna letar pinnar. 
12 VECKOR
10,9 kg (från 6150 gr när hon lämnade uppfödaren) Det var ltie för mycket sa veterinären så nu ska matte minska lite lite på min mat så att jag inte växer för fort och får problem med mina leder. 
Ja, som ni märker har jag det bra! :) / Ztella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar